30 aastat Parocit Eestis ehk kuidas kivivill on aidanud Eesti ehitussektoril paremaks saada

23 nov 2022

30 aastat Parocit Eestis

1992. aasta oktoobrikuus registreeriti Eestis uus firma nimega AS Paroc Eesti. Tegemist oli taasiseseisvunud Eesti ühe esimese ettevõttega, mis asus siinsel turul müüma välismaiseid soojustusmaterjale - tuntud kivivillatootja Paroci tooteid. Tänaseks on Parocist saanud Eesti üks juhtivaid soojustusmaterjalide ja -lahenduste pakkujaid ning võib öelda, et tükike Paroci kivivilla on paljudes Eesti hoonetes, tuletõkkeustes, ventilatsiooniseadmetes või moodulkorstnates.

Esimesed tooted, mida Paroc Eestis müüma hakkas, olid kerged ehituslikud soojustusmaterjalid.

"Kuigi Paroc oli selleks hetkeks tegutsenud maailmas juba 55 aastat, oli Eesti ehitussektori jaoks tegemist uue ja innovatiivse tootega, mis vastas oma kvaliteedilt maailmatasemele ning seetõttu leidsid Paroci tooted koheselt laialdast kasutuselevõttu," meenutab Paroci tööstuslike lahenduste müügijuht ja algusest peale Parocis töötanud Veiko Tomson.

Ehitusega seotud inimesed nägid kiirelt, et Paroci tooted on kvaliteedilt paremad ja soojapidavamad kui vana klaasvatt, mida valdkonnas varem kasutati. Paroci koheselt äratuntavad puna-valgetriibulised pakendid said populaarseks ning tootesortimendist võis peagi leida tooteid väga erinevate ehitusprojektide tarbeks.

Paroci roll Eestis pole olla ainult kivivillatoodete müüja, vaid oluline partner kogu ehitussektorile alates arhitektidest ja projekteerijatest kuni ehitajateni. Parociga samaaegselt hakkasid turule populaarsust koguma uued tehnoloogiad, nagu kipsplaatide kasutamine siseseintes või rullbituumen nii lame- kui ka viilkatustele. Parocil oli kõikidele variantidele välja pakkuda sobiv soojustuslahendus, mis ühtlasi täidab ka efektiivset tulekaitse ja heliisolatsiooni rolli. Lisaks ei jätnud ettevõte kohalikku ehitussektorit üksi, vaid on pidevalt kuni tänaseni olnud partner ja hea nõuandja.

Lisaks on Paroc läbi ajaloo olnud hea partner ka kohalikele kogukondadele. Näiteks pärast 2005. aasta jaanuaritormi, mil tulvavesi Pärnu linna majad üle ujutas, pakkus Paroc kohalikele elanikele võimaluse osta tormikahjustuste tõttu kannatanud piirkondades ehituslikku kivivilla tavahinnast 25 protsenti soodsamalt, et anda oma panus tormist enim räsida saanud piirkondade elanike toetuseks.

"Paroci missioon on olla jätkusuutlik ja innovatiivne soojustusmaterjalide tootja, aga toimetada sealjuures nii, et tulevastele põlvedele jääks puhtam ja parem maailm ning täisväärtuslikum elukeskkond. Oleme selles vallas teinud palju tööd, vähendades pakkematerjali kogust ning tõhustades tootmisprotsesse, aga pidev arendustöö ei lõpe kunagi ja kindlasti üllatame oma koostööpartnereid ja kliente lähiajal veelgi," ütleb ehituslike soojustusmaterjalide müügijuht Tõnu Pilvik ja lisab:
"Aitäh kõigile, kes on Parociga sellel teekonnal kaasas olnud ning usuvad meie püüdlustesse!"